Třeba i modré z nebe
Práce manažera je ve všech směrech náročná. Známe to všichni - skloubit pracovní život s osobním a společenským, udržovat se ve formě a být fit, jíst zdravě a zvládat stres, to je dost náročné. Někdy přemýšlím o tom, jak to dělají ostatní, že dokáží všechno tak bravurně zvládat.
V tento okamžik přichází každému na mysl time management - slovo, které je v dnešní době stále často skloňované. Jenže já jsem si jistá, že mám všechno dobře zorganizované a skutečně neprokrastinuji, využívám svůj čas na maximum. K čemu je mi time management a organizace času, když mi schází to nejdůležitější…. „TIME“?
A tak jsem hledala. Jak bych mohla usnadnit život sobě a ostatním manažerům? Kde je to pomyslné optimum? Odpověď ležela přímo přede mnou. Mohl by to být zajímavý benefit, moderní, cílený, přesně takový, jaký si žádá doba. Našla jsem řešení a vím, jak si mohu ve svém každodenním programu najít prostor, získat víc času a být v pohodě.
Moje řešení je concierge. Jedná se o služby, které poskytují banky a jiné společnosti svým významným klientům. Přemýšlela jsem; mým klientem - klientem HR - jsou zaměstnanci. Stačí tedy definovat skupinu podobně vytížených manažerů, přidat trochu marketingu a čekat na výsledek.
Co konkrétně nám concierge přináší dnes? Třeba i modré z nebe. Můžu mít cokoliv, snídani u Tiffanyho, vhodný dárek pro tchýni, vymalování bytu… Inspirujme se některými možnostmi z nepřeberné nabídky služeb! Což takhle vstupenku na oblíbené divadelní představení či sportovní zápas? Nechce se vám běžet po práci domů vyvenčit vašeho čtyřnohého kamaráda? Odjíždíte na dovolenou a nevíte, kam s ním? Zapomínáte, kdy mají vaši blízcí narozeniny, a pomohlo by vám připomínání takovýchto událostí? Bloudíte na cestách, a ani navigace nepomáhá? A co osobní navigátor? Máte jít vysvětlit dopravní přestupek? Zastupování při jednání na úřadech je tu pro vás. Potřebujete nakoupit oblečení, a nevíte si rady? Nákupy v doprovodu stylisty či otevření vybrané prodejny po zavírací době jsou řešením.
Concierge je poskytování služeb z nejširšího okruhu pracovního i privátního života. Název je odvozen od francouzského pojmenování „comte des cierges“ neboli „hlídač svíček“. Tito lidé byli nejlépe informováni o pořádání a konání akcí v palácích a byli také odpovědni za odpovídající osvětlení a výměnu zhaslých svíček. Postupem času se „comte de cierges“ stali odpovědni za vyřizování veškerých přání a potřeb.
Někdy plní benefity stabilizační, někdy motivační roli. Nové trendy v této oblasti směřují ke kombinaci obojího. Dochází tím k násobení požitku z daného benefitu a tedy i hospodárnějšímu využívání a cílení zdrojů. Concierge je příkladem trendu, který se na trhu prosazuje a ukazuje nám, kam dále v péči o zaměstnance a zákazníky směřovat. Ve firemních strukturách je nejčastěji nabízen vyššímu managementu, velmi často ho využívají expatriaté.
Vyměňovat zhaslé svíčky dnes již nepotřebuji, ale přiznám se, že můj osobní asistent Concierge mi dokáže zpříjemnit život a já se nechám ráda rozmazlovat. Udělejte to také - pro sebe i své zaměstnance.
Autor: PhDr. Alena Vlčková
HR konzultantka
lektor LIGS