Learning Outcomes and Graduation Rates
Vzdělávací výstupy studentů LIGS University
Nejvyšší prioritou každé vysokoškolské instituce jsou výsledky vzdělávání nebo vzdělávací výstupy (z angličtiny – student learning outcomes, zkr. SLO). Univerzity se přirozeně snaží vzdělání tvořit a přenášet je na své studenty. Vzdělávací výstupy tento proces zkoumají a vytvářejí kritéria, podle kterých dokáží edukační proces hodnotit a upravovat jej tak, aby byl co nejefektivnější.
Výstupy vzdělávání má LIGS University rozděleny do tří vzájemně propojených kategorií, při čemž každá vychází z jejího primárního poslání – za rozumnou cenu poskytnout studentům z celého světa jedinečné a kvalitní vzdělání.
- Institutional Learning Outcomes (ILO, neboli Institucionální vzdělávací výstupy) stanovují komplexní očekávání pro všechny studenty LIGS University bez ohledu na studijní program.
- Program Learning Outcomes (PLO, neboli Programové vzdělávací výstupy) specifikují očekávané výsledky absolventů každého studijního programu zvlášť. Definují vědomosti a schopnosti, které je možné po ukončení každého programu očekávat.
- Course Learning Outcomes (CLO, neboli Vzdělávací výstupy kurzů) jsou specifické pro daný kurz a stanovují předpokládané výsledky vzdělávání po absolvování příslušného kurzu.
Jednotlivé vzdělávací výstupy LIGS University jsou vzájemně propojeny v tom smyslu, že každý určuje a odráží ostatní. CLO například odrážejí PLO a ty vycházejí z ILO.
Institutional Learning Outcomes
ILO1: Efektivní komunikace – studenti budou schopni identifikovat cílovou skupinu, adekvátně posoudit poskytnuté informace, správně interpretovat potřeby a díky výborným písemným i ústním komunikačním schopnostem i za pomoci médií, vhodně prezentovat relevantní informace tak, aby vyhovovaly potřebám situace.
ILO2: Kritické myšlení a uvažování – studenti získají schopnost objektivně analyzovat a vysvětlovat jednotlivá témata, využít své vědomosti k vyjádření názorů a myšlenek, determinovat své výhledy do budoucnosti a rozvíjet praktické a kreativní řešení problémů reálného světa.
ILO3: Informační kompetence – studenti prokáží schopnost identifikovat tzv. informační potřeby, ty efektivně a eticky shromažďovat, analyzovat a integrovat informace z různých relevantních zdrojů.
ILO4: Dokonalé osvojení si vědomostí – studenti dokáží demonstrovat pokročilé znalosti z oblasti vědecké teorie, ale i své dovednosti a vlastní postoje, které budou k dané disciplíně přispívat.
ILO5: Rozmanitost a globální perspektiva – studenti budou zkoumat potřeby skupiny i jednotlivce, efektivně a vnímavě pracovat s rozmanitými skupinami obyvatel v multikulturním a mezinárodním prostředí.
ILO6: Etické chování a integrita – studenti budou konat v souladu s principy etiky a integrity v rozmanité a globální společnosti. Tímto chováním tak demonstrovat povědomí o osobní i profesionální zodpovědnosti.
Program Learning Outcomes
MBA
PLO1: Znalost podnikání – studenti na strategické úrovni porozumí klíčovým obchodním funkcím s cílem:
- Uplatňovat účinné strategie pro klíčové obchodní funkce, zejména pokud se týkají managementu, marketingu, lidských zdrojů a financí.
- Identifikovat vhodné manažerské postupy pro různá podnikatelská prostředí.
PLO2: Kritické myšlení a schopnost řešit problémy – studenti aplikují schopnost kritického uvažování a řešení problémů s cílem:
- Tvořit a prezentovat řešení na zlepšení podnikatelské výkonosti.
- Selektovat a používat vhodné nástroje a metody výzkumu na řešení složitých manažerských problémů.
PLO3: Etický management – studenti identifikují důležitost vzájemného vztahu řízení podniku a etiky v podnikání s cílem:
- Být sociálně zodpovědný a uplatňovat postupy se zřetelem na jednotlivé kultury, rozmanitost a sociální zodpovědnost.
- Demonstrovat kulturní povědomí a vnímavost na strategické a vůdcovské úrovni ve svých podnicích.
PLO4: Globální profesionálové – studenti integrují na manažerské postupy a procesy celosvětový pohled s cílem:
- Rozlišovat možnosti díky kosmopolitnímu a multikulturnímu pohledu na svět.
- Analyzovat výzvy a postupy v místních, národních i nadnárodních podnikatelských komunitách.
MSc
PLO1: Znalost organizací – studenti získají vědomosti o řídících postupech v různých organizačních prostředích s cílem:
- Aplikovat vědomosti a naučené koncepce a teorie manažerských postupů v různých podnikatelských prostředích.
- Selektovat a používat nástroje, které odpovídají zaužívaným analytickým a hodnotícím postupům, které jsou typické pro danou oblast organizačního řízení.
PLO2: Řešení problémů a výzkum – studenti zkombinují své schopnosti řešení problémů a výzkumné dovednosti s cílem:
- Integrovat současnou literaturu v oblastí řízení založenou na relevantních vědeckých zdrojích a informacích.
- Vyhodnocovat různé kvantitativní techniky rozhodování a řešení problémů, které se používají v kontextu řízení.
PLO3: Globální profesionálové – studenti budou rozvíjet způsob myšlení globálního profesionála s cílem:
- Aplikovat globální pohled na svět s identifikováním příležitostí, analýze výzev a při tvorbě strategií.
- Integrovat specifické nástroje pro konkrétní situace jak ve výzkumu, tak v praxi a tím prokazovat vnímavost a povědomí o různých kulturních skupinách.
PLO4: Komunikační schopnosti – studenti budou využívat různé formy komunikačních zručností k prezentování nápadů a informací s cílem:
- Využívat množství různorodých relevantních komunikačních nástrojů a Technik ve výzkumu i v profesionálním prostředí.
- Používat efektivní písemné a ústní prezentační strategie a eticky tak zprostředkovávat analytické a výzkumné poznatky.
DBA
PLO1: Poznání a pochopení podnikání – studenti si dokonale osvojí všechny aspekty řízení podniku s cílem:
- Širokospektrálním, kritickým a inovativním způsobem identifikovat a vhodně používat teoretické vědomosti i praktické dovednosti.
- Reagovat na nové situace a výzvy vlastním inovativním přístupem.
PLO2: Řešení a analýza problémů – studenti budou využívat schopnost analyzovat a řešit problémy s cílem:
Přezkoumat a sumarizovat komplexní myšlenky a informace, tím získat nové vědomosti a rozvíjet nové přístupy v různých oblastech podnikání.
PLO3: Špičkový lídr – studenti si osvojí způsob myšlení špičkového lídra s cílem:
- Aktivního uvědomování si etických dilemat a konfliktů hodnot, které v globálním podnikatelském prostředí mohou vzniknout.
- Komunikovat s jednotlivými skupina zainteresovaných stran a formulovat tak řešení etických otázek.
PLO4: Odborná odpovědnost – studenti si vybudují smysl pro odbornou odpovědnost s cílem:
- Využívat zdroje širokospektrálním a komplexním způsobem, který bude podle možností druhých afektivně, eticky a sociálně zodpovědným způsobem ovlivňovat práci ostatních.
- Přispívat ve sféře podnikání k rozvoji metodologických postupů založených na praxi.
Ph.D.
PLO1: Poznání a pochopení – studenti prokáží odborné znalosti v oblasti:
- Zjevnou hloubkou a rozsahem vlastních relevantních vědeckých poznatků v komplexní oblasti.
- Schopností špičkovými podnikatelskými praktikami posuzovat a analyzovat teoretické základy klasického a současného akademického výzkumu.
PLO2: Výzkum – studenti se zapojují do unikátního výzkum s cílem:
- Získat schopnosti rozpoznávat, kriticky hodnotit a artikulovat klíčové složky smysluplných témat, které budou následně podrobené důkladnému výzkumu, čímž si studenti rozvíjejí své vlastní vědecké zaměření.
- Analyzovat a slučovat příslušný akademický výzkum s cílem vytvoření a publikování obsáhlých vědeckých poznatků pro ostatní.
- Získání samostatnosti při organizaci vlastního učení se, výzkumu, publikování vědeckých článků a kvalitní disertační práce.
PLO3: Kognitivní znalosti – ze studentů se stanou odborní profesionálové, kteří budou schopni:
- Prostřednictvím vlastní iniciativy eticky spolupracovat s ostatními.
- Prokázat povědomí o politických důsledcích svého konání.
- Analyzovat a slučovat složité a mnohokrát protichůdné myšlenky a tím opětovně přehodnocovat poznatky z dané oblasti.
PLO4: Globální přínos – studenti si vybudují globální pohled na:
- Rozvíjet nové přístupy založené na výzkumu a řešení, která budou přispívat k novým odborným poznatkům v dané oblasti.
- Prokázat znalost existence etických dilemat a konfliktů, které mohou v globálním podnikatelském prostředí vzniknout.
- Komunikací s lidmi s různých prostředí navrhovat řešení a prokazovat vnímavost a povědomí o jednotlivých kulturách.
Graduation and Retention Rates
Program | Graduation Rates | Retention and Persistence |
MBA | 55,19 % | 84,20 % |
MSc | 52,50 % | 85,00 % |
Ph.D. | 34,21 % | 61,28 % |
DBA | 37,50 % | 57,25 % |
Naše graduation rate pro MBA program je 55,19 % a 52,50 % pro MSc program (procenta úspěšného dokončení studia do 3 let a méně u studentů, kteří začali studovat v letech 2011 - 2021).
Naše graduation rate pro Ph.D. program je 34,21 % a 37,50 % pro DBA program (procenta úspěšného dokončení studia do 4,5 let u studentů, kteří začali studovat v letech 2014 - 2021).
Retention and persistence rate je procentuální vyjádření počtu studentů, kteří byli stále aktivními studenty i 1 rok po zahájení programu. Takových studentů bylo 84,20 % v programu MBA, 85,00 % v programu MSc, 61,28 % v programu Ph.D. a 57,25 % v programu DBA.