Jak mít produktivní „one-on-one“ mítinky?
Je běžnou praxí, že kromě společných porad ve firmě existují i setkání ve dvojici, na kterých je přítomen pouze manažer a jeden z členů jeho týmu - tzv. „one on one“ mítinky. Manažeři chtějí mít díky nim přehled o produktivitě a progresu svých zaměstnanců, pro zaměstnance jsou zase příležitostí k tomu, aby ukázali svou angažovanost a budovali tak svou kariéru.
Jak ale dosáhnout, aby byly tyto porady co nejefektivnější a plnily svůj účel? Přečtěte si několik našich rad:
Mějte schůzky pravidelně.
Nastavte si přesný den a hodinu vašich setkání a snažte se je dodržovat. Ať už jste v jedné nebo druhé pozici, časté zpoždění a přesouvání termínů nikdy nevypadá dobře.
Buďte připraveni.
Pokud jste členem týmu, uvědomte si, že tato setkání nejsou pouze „kontrolou“ vaší práce, ale jsou také pro vás. Mějte připravený seznam témat a otázek, které chcete probrat, podělte se o své úspěchy, požádejte o radu nebo názor atd. Pokud jste v roli manažera, měli byste mít hlavně jasnou představu, co od setkání očekáváte, abyste svůj a zaměstnancův čas trávili opravdu efektivně.
Zaměřte se na měřitelné výsledky.
Jedním z hlavních cílů one-on-one mítinků je to, aby byli manažeři schopni sledovat a zhodnotit progres jednotlivých členů svého týmu. Pokud jste manažerem, je to pro vás skvělá příležitost na to, abyste svým zaměstnancům nastavili například měsíční nebo kariérní cíle (tzv. career milestones), které budou zaměstnance motivovat.
One-on-one mítink na dálku.
Je obvyklé, že lidé pracují na dálku nebo v rámci svých pracovních povinností cestují, proto jsou mítinky a porady vedené online dnes již běžnou praxí. Často používanou platformou pro komunikaci je Skype a pro sdílení dokumentů například Google Drive, případně další nástroje pro spolupráci na dálku.
V současné době, kdy téměř všichni pracují v týmech, jsou one-on-one mítinky skvělou příležitostí k tomu, aby si vás váš šéf všiml a mohl vaši práci opravdu ocenit. Využijte ji!