Digitální Transformace v podnikání
Digitální Transformace a aplikace nových technologiích ve světe podnikání je velmi důležitým tématem. Stejně jako průmyslová revoluce začala v 18. století, nyní jsme součástí Digitální revoluce. Přinášíme Vám rozhovor s našim studentem a odborníkem v oblasti digitální transformace, Marianem Andrés Hernández Cerónem ze Španělska.
Dobrý den, mohl byste se představit našim čtenářům?
Jmenuji se Mariano Hernández. 20 let pracuji v sektoru technologií a služeb ve firmách jako Sun Microsystems, EDS, Indra a momentálně ve společnosti Apple jako manažer pro španělský segment. Pocházím z malého města ve Španělsku, ale přes 25 let žiji v Madridu. Mezi mé záliby patří učení, technologie, Unix a behaviorální studia.
Pracujete jako Senior Business Development Manager ve firmě Apple, jaké to je pracovat pro tak renomovanou firmu, obzvláště na tak vysoké pozici?
Jako v každé jiné firmě, má to svoje dobré a záporné stránky. Nemohu mluvit o interních podrobnostech, ale jedno je jisté – Apple, ačkoli je obrovská firma, je orientovaná na detaily a respektuje soukromí klientů.
Nedávno jste se podílel na vedení semináře pro ELLE International Fashion and Luxury Management Program, ve spolupráci s MIT a Universidad Complutense de Madrid. Co bylo ústředním tématem?
Je to tak. Seminář se zabýval technologiemi a inovacemi v sektoru módy a tím, jak tyto prvky modifikují zvyky spotřebitelů. Což otevírá další možnosti v rámci marketingu. Tyto dva faktory jsou jádrem i mé dizertace na LIGS University.
Máte na mysli technologie v rukou spotřebitelů? Mohl byste uvést příklad?
Samozřejmě. V dnešní době mají firmy možnost komunikovat se spotřebiteli prostřednictvím smartphonů a mění se očekávání klientů. Je potřeba se zamýšlet, jak vylepšit zkušenost spotřebitelů v digitálních kanálech pomocí nových technologií, ale také jak technologie zlepšují zkušenost zákazníků v kamenném obchodu. Například, jak jsme schopni řídit zásoby v některých módních firmách pomocí vlastního terminálu.
Před časem jste publikoval knihu, mohl byste nám říct, o čem je?
Publikoval jsem vlastně dvě knihy. Obě jsou zápisky z mých lekcí a jsou určeny všem, kteří chtějí začít podnikat nebo se věnovat tématům obsaženým v knihách. V první knize se zabývám digitální transformací, jejími klíčovými koncepty a základy. Druhá je o umělé inteligenci a jejím dopadu na svět podnikání. Obě knihy slouží jako skripta k mým lekcím.
Jak vidíte rozvoj umělé inteligence ve světě podnikání? Bude použitelná a jaké budou důsledky?
Umělá inteligence už je součástí podnikání. Má to větší vliv na naše návyky než si myslíme. Součástí mé dizertace je studium těchto technologií a jak modifikují chování zákazníka. Důsledky nejsou ještě jasné, ty uvidíme později. Co už ale víme je, že limity spočívají ve správném aplikování a řízení umělé inteligence.
Jak jste se dozvěděl o LIGS University a co vás přimělo k tomu se přihlásit ke studiu Ph.D.?
Hledal jsem univerzitu, která nabízí víc než jen online studia a umožnila by mi studium skloubit s mými profesními aktivitami. Důležitá pro mě byla pověst univerzity.
Jaké jsou vaše cíle v programu Ph.D. od LIGS University? V čem vám program a titul pomůžou?
Mým cílem je naučit se více o tématech, se kterými pracuji s klienty, a které vyučuji. Mé vyučování a doktorát mi umožňují udržovat si aktuální informace a nabízet tak klientům nejlepší servis. Nejdu za titulem, ale za znalostmi, které mi pomohou ve všedním a pracovním životě.
Začal jste studia v dubnu 2018, jaká je vaše zkušenost s LIGS University za tu dobu?
Velmi dobrá, studium jsem si rozložil do bloků podle svých možností, postupně dokončuji seminární práce a mohu si studovat vlastním tempem s dizertací jako finálním cílem. Model univerzity je skvělý pro profesionály jako jsem já.
Doporučil byste studium na LIGS University ostatním lidem?
Doporučil bych to všem, kteří mají za cíl rozšířit své znalosti a posunout se dopředu.